Arkiverad annons som visades mellan 2016-02-06 och 2016-02-21
Presentationsbild
6 februari 0dagar kvar

Medarbetare till customer service centre

Företag
SCA Containerboard
Placering
Obbola

Bransch
Försäljning/Marknad/Affärsutveckling

Anställningsform
Tillsvidare
Sista ansökningsdag
21 februari 2016

Vill du arbeta med kundservice i världsklass på en internationell marknad? Vi på SCA Containerboard ska utveckla en helt ny verksamhetsnära kundservicefunktion, lokaliserad i Obbola, med målet att vara tiotalet medarbetare inom kort. Funktionen stöttar våra globala marknadsområden och ska maximera kundnöjdhet och lönsamhet genom att optimera hela kedjan från kundprognos till order, lager, leverans och fakturering.

Medarbetare till Customer Service Centre
Customer Service Centre kommer att bli navet som professionellt och med fingertoppskänsla väger samman våra kunders behov med vår kapacitet att producera och leverera. Servicecentret är en nyckelfunktion i att skapa lönsamhet och nöjda kunder det är helt enkelt där vår affär blir till verklighet. Du har världen som arena i dina dagliga arbetsuppgifter och använder hela din repertoar av servicetalanger på flytande svenska, engelska samt tyska eller franska.

Du arbetar självständigt med kunder över hela världen
Du kommer att arbeta både nära en global fältsäljare, i ett spännande team i Obbola och självständigt med egna arbetsuppgifter. Du har helhetsansvar för ett antal kunder och länder och arbetar med hela flödet: från kundprognos till order, leverans och fakturering. Du har ett skarpt öga för hela processen, är proaktiv och använder alla tillgängliga system, statistikunderlag och kontaktytor för att optimera och se till att vår leverans möter kundens behov och maximerar kundnöjdheten. Du är effektiv vid datorn och en administrativ fena som gärna driver merförsäljning och kommer med egna innovativa lösningar.

Du bygger starka nätverk och säkrar de bästa lösningarna
För att lyckas i uppdraget skapar och utvecklar du relationer och bygger ett starkt nätverk både externt och internt. Du har en god kommunikativ förmåga, både i skrift och i tal, som du använder i din kontakt med säljare och kunder, men också när ditt team, produktionen och leveransen ska samarbeta för att tillsammans säkra den bästa lösningen.

Vem är du?
Du har säkert erfarenhet av att arbeta nära kunder och med lönsamhetsarbete och du talar flytande svenska, engelska samt tyska eller franska. Du har en högskoleexamen inom logistik, ekonomi eller service, eller har motsvarande kompetens. Det är viktigt att du är bekväm med Officepaketet och något affärssystem. Det vi verkligen hoppas är att du är en härlig person som känner att detta är ditt drömjobb. SCA är en stor koncern med goda utvecklingsmöjligheter för ambitiösa medarbetare.

SCA är ett ledande globalt hygien- och skogsindustriföretag. Vi utvecklar och producerar hållbara personliga hygienprodukter, mjukpapper och skogsindustriprodukter. Försäljning sker i cirka 100 länder under många starka varumärken, som de globalt ledande TENA och Tork samt regionala varumärken som exempelvis Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo och Vinda. Som Europas största privata skogsägare fäster vi stor vikt vid hållbar skogsförvaltning. SCA har omkring 44 000 medarbetare. Omsättningen 2014 var cirka 104 miljarder kronor (11,4 miljarder euro). SCA grundades 1929, har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Mer information på www.sca.com.

SCA Containerboard tillverkar förpackningspapper för konsument- och transportförpackningar, till övervägande del baserat på färsk vedfiber.

Publicerad av Mediekompaniet
Föregående
Nästa
Placering
Obbola

Bransch
Försäljning/Marknad/Affärsutveckling

Anställningsform
Tillsvidare
Sista ansökningsdag
21 februari 2016

Kontaktinformation
Catharina Hörnfeldt
Vi undanber oss all
kontakt från telefonsäljare.

Sista ansökningsdag: 21 februari 2016
Föregående
Nästa