Arkiverad annons som visades mellan 2016-02-08 och 2016-02-16
Presentationsbild
8 februari 0dagar kvar

Chef Customer Service Center

Företag
SCA Containerboard
Placering
Umeå

Bransch
Ledning/Chefer

Anställningsform
Tillsvidare
Sista ansökningsdag
16 februari 2016

Vill du bygga upp och leda en kundservice i världsklass på en internationell marknad? Vi på SCA Containerboard ska utveckla en helt ny verksamhetsnära kundservicefunktion, lokaliserad i Obbola, med målet att vara tiotalet medarbetare inom kort. Funktionen stöttar våra globala marknadsområden och ska maximera kundnöjdhet och lönsamhet genom att optimera hela kedjan från kundprognos till order, lager, leverans och fakturering. Nu söker vi en chef som vill vara med från första spadtaget.

Chef för Customer Service Centre
Du leder ett starkt team i SCA Containerboard med placering i Obbola och har ögon och öron riktade mot den internationella marknaden ett uppdrag som du inte får missa! Än mer attraktivt blir uppdraget när du dessutom får chansen att tillsammans med dina medarbetare bygga upp en excellent kundservicefunktion.

Så ser du på ledarskap och det operativa arbetet
Du älskar kundservice och ledarskap! Du vet att det är vinnande att vara förberedd, jobba proaktivt och ha koll på statistik och villkor. Din personlighet och ditt beteende samspelar med våra kärnvärden: respekt, högklassighet och ansvar. Målstyrning är en självklarhet och du vet att dina medarbetare är vägen till framgång. För oss är det också viktigt att du bidrar till den arbetsmiljö som vi värdesätter: en stimulerande och hälsosam arbetsmiljö.

Du arbetar nära säljare och kunder
Som chef för Customer Service Centre har du många kontaktytor och rapporterar till vår Supply Chain Manager. Du och dina medarbetare arbetar nära säljare och kunder ute i världen och med interna nyckelfunktioner i fabriken, allt för att nå målen för bland annat volym och leverans, prisnivåer, reklamationer och logistikkostnader. Du spelar en viktig roll i vår marknadsledningsgrupp.

Vem är du?
Med några års ledarerfarenhet i bagaget känner du dig trygg i ledarrollen. Du är van att arbeta affärsmässigt med kunden i centrum och vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservice och transport- och logistikarbete. I ditt CV finns också en högskoleexamen inom logistik, service eller ekonomi, eller motsvarande erfarenheter. Du gillar språk och kommunicerar obehindrat på svenska, engelska gärna också på tyska eller franska.

Det vi verkligen uppskattar är att du är en kommunikativ, utvecklingsorienterad och strukturerad ledare som just nu ler och känner att det här är ditt drömuppdrag. SCA är en stor koncern med goda utvecklingsmöjligheter för ambitiösa medarbetare.

SCA är ett ledande globalt hygien- och skogsindustriföretag. Vi utvecklar och producerar hållbara personliga hygienprodukter, mjukpapper och skogsindustriprodukter. Försäljning sker i cirka 100 länder under många starka varumärken, som de globalt ledande TENA och Tork samt regionala varumärken som exempelvis Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo och Vinda. Som Europas största privata skogsägare fäster vi stor vikt vid hållbar skogsförvaltning. SCA har omkring 44 000 medarbetare. Omsättningen 2014 var cirka 104 miljarder kronor (11,4 miljarder euro). SCA grundades 1929, har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Mer information på www.sca.com.

SCA Containerboard tillverkar förpackningspapper för konsument- och transportförpackningar, till övervägande del baserat på färsk vedfiber.

Företag
SCA Containerboard
Placering
Umeå

Bransch
Ledning/Chefer

Anställningsform
Tillsvidare
Sista ansökningsdag
16 februari 2016
Kontaktinformation: Vi undanber oss all
kontakt från telefonsäljare.

Sista ansökningsdag: 16 februari 2016
Publicerad av Mediekompaniet